Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

26-006 Stara Słupia, Stara Słupia 78

Tel: 41 317-71-26

E-mail: spstaraslupia@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 885699
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-26

    Imieniny: Marii, Marzeny

  • Kartka z kalendarza

Badanie Umiejętności Podstawowych Uczniów Trzecich Klas Szkoły Podstawowej - Projekt

OPIS PROJEKTU

Cel:

Stworzenie narzędzia polityki edukacyjnej pozwalającego na systematyczne i ciągłe doskonalenie jakości funkcjonowania szkoły na pierwszym etapie kształcenia oraz wspierającego podnoszenie jakości kształcenia i efektywności całej szkoły podstawowej

  • - systematyczne badanie wybranych umiejętności językowych i matematycznych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej;
  • - badanie motywacji do nauki uczniów klas trzecich;
  • - badanie różnorodnych uwarunkowań osiągnięć uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru działań szkoły;
  • - badanie rozwoju umiejętności absolwentów I etapu kształcenia w pierwszym roku nauczania przedmiotowego (klasa 4);
  • - propagowanie wśród dyrektorów i nauczycieli szkół podstawowych wiedzy o współczesnych tendencjach w pracy z dziećmi, w tym budowanie i pogłębianie zainteresowania dyrektorów i nauczycieli świadomym budzeniem i rozwijaniem motywacji uczniów do nauki;
  • - budowanie zainteresowania szkół podstawowych samodzielnym i systematycznym badaniem umiejętności uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej;
  • - analizę możliwości wykorzystania badań osiągnięć uczniów klas trzecich do szacowania EWD w szkole podstawowej;
  • - analizę możliwości wykorzystania badań osiągnięć uczniów klas trzecich do doskonalenia systemu standardów wymagań oraz systemu egzaminów zewnętrznych.
Planowane działania:
  • - badania obejmujące umiejętności uczniów klas trzecich, poglądy ich nauczycieli na zadania szkoły na I etapie kształcenia,      a także czynniki szkolne i środowiskowe wpływające na poziom umiejętności uczniów. Badania te realizowane będą w cyklu trzyletnim na reprezentatywnej próbie uczniów w trzeciej klasie szkoły podstawowej pod koniec roku szkolnego;
  • - badania jakościowe prowadzone w wybranych szkołach, które pozwolą między innymi na zbadanie zmian w podstawowych umiejętnościach uczniów, które zaszły w ciągu kilku początkowych miesięcy nauki w II etapie kształcenia;
  • - przygotowywanie raportów z prowadzonych badań.
Przewidywane rezultaty:
  • - opisanie sylwetki absolwenta pierwszego etapu kształcenia;
  • - udostępnianie szkołom narzędzi pozwalających na systematyczne badanie umiejętności uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej (bank testów, bank zadań);
  • - opracowanie raportów badawczych dotyczących wyników prowadzonych badań, adresowanych do decydentów;
  • - przygotowanie informacji o wynikach badań dla dyrektorów szkół, nauczycieli szkół podstawowych (klas 1-3 oraz klas 4-6), doradców metodycznych (obu poziomów nauczania), osób kształcących i doskonalących nauczycieli;
  • - publikacje o charakterze dydaktycznym i metodycznym kierowane do nauczycieli nauczania początkowego i klas 4-6 oraz dyrektorów szkół.

 

Żródło: http://trzecioklasista.cke-efs.pl/