Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

E-mail: spstaraslupia@wp.pl

Czwartek, 2024-05-16

Imieniny: Andrzeja, Jędrzeja

Zielona Szkoła – Kotlina Kłodzka – Czechy (Praga, Skalne Miasto) – Wrocław

W dniach 22 – 26 kwietnia 2024 roku, uczniowie Szkoły Podstawowej w Starej Słupi uczestniczyli w Zielonej Szkole. Udział wzięło 11 wychowanków z klas I - VIII i 2 opiekunów – Pani Paula Dawidowicz oraz Pani Aurelia Agatowska.

W poniedziałek wczesnym rankiem wyruszyliśmy do Kotliny Kłodzkiej. Tego dnia zwiedzaliśmy Kopalnię Złota w Złotym Stoku: widzieliśmy podziemną Trasę Turystyczną, przeszliśmy do podziemnego wodospadu oraz oglądaliśmy wystawę minerałów. Pod koniec dnia pojechaliśmy do Kudowy Zdrój, gdzie zakwaterowaliśmy się w pięknym, zadbanym ośrodku „Willa Polka”.

We wtorek udaliśmy się do stolicy Czech – Pragi. Zwiedziliśmy Hradczany ( Wzgórze Zamkowe), przeszliśmy dziedzińcami zamku Królewskiego, zobaczyliśmy katedrę Św. Wita, następnie przeszliśmy na Most Karola. Kolejnym punktem zwiedzania był Rynek
z pomnikiem Jana Hussa z Ratuszem, gdzie znajduje się unikatowy zegar astronomiczny Orloy oraz Plac Wacława.

W środę zwiedzaliśmy Wambierzyce „Dolnośląską Jerozolimę” – Bazylikę oraz Wzgórze wzorowane na jerozolimskiej kalwarii. W tym dniu odwiedziliśmy również Kudowę Zdrój – spacerowaliśmy po uzdrowisku oraz po Pijalni Wody Mineralnej. Następnie przechodziliśmy obok tężni i przepięknych połaci kwitnącego Czosnku Niedźwiedziego.

W czwartek ponownie odwiedziliśmy Czechy, tym razem było to Skalne Miasto Adrspach. Spacerowaliśmy po tym unikatowym miejscu i podziwialiśmy formy skalne o różnej wysokości oraz fantazyjnych kształtach. W godzinach popołudniowych korzystaliśmy
z kręgielni i basenu.

W  piątek pojechaliśmy do Wrocławia. Pierwszą rzeczą, którą obejrzeliśmy była Panorama Racławicka, która wywarła na nas ogromne wrażenie, kolejno zwiedzaliśmy miasto – Ostrów Tumski, most na Wyspie Piaskowej, Stare Miasto – Budynki Uniwersyteckie – kamieniczki Jaś i Małgosia oraz Rynek.

Wyjazd na Zieloną Szkołę należy uznać za udany. Wszystko przebiegało sprawnie i bez jakichkolwiek zakłóceń. Z przyjemnością będziemy wspominać górskie wycieczki oraz zabytki, które zobaczyliśmy po raz pierwszy i które pozostaną w naszej pamięci.

Mamy nadzieję, że nasza następna wycieczka na Zieloną Szkołę będzie również udana