Omawianie lektury szkolnej nie musi być nudne!
Dowiodła tego klasa VII, która na lekcjach języka polskiego w nieszablonowy sposób pracowała z lekturą obowiązkową pt. „Balladyna” Juliusza Słowackiego. Jednym z pomysłów było „zamknięcie lektury w pudełku” i losowanie przez uczniów atrybutów i ilustracji z nią związanych oraz omawianie ich na za zasadzie skojarzeń i motywów literackich. Kolejnym pomysłem siódmoklasistów była krótka inscenizacja fragmentu lektury. Przy odgrywaniu ról bohaterów literackich nie zabrakło przebrań, rekwizytów, elementów scenografii a przede wszystkim dobrej zabawy. Uczniowie pracując w grupach, wykonywali również plakaty dotyczące zagadnień związanych z lekturą a następnie prezentowali swoje prace na forum klasy. Na podsumowanie pracy z lekturą, pracownia polonistyczna zamieniła się w salę teatralną i uczniowie obejrzeli najnowszą produkcję Teatru Telewizji pt.”Balladyna” w reżyserii Wojciecha Adamczyka, której premiera miała miejsce 22 listopada 2021 roku. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że taki sposób pracy z lekturą był dla nich nie tylko dobrą zabawą, ale spowodował, że lepiej zapamiętali sylwetki i losy bohaterów literackich. Siódmoklasiści zapowiedzieli, że już są chętni na wcielanie w życie kolejnych, niecodziennych pomysłów na omawianie następnej lektury obowiązkowej.