Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

26-006 Stara Słupia, Stara Słupia 78

Tel: 41 317-71-26

E-mail: spstaraslupia@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 881606
    • Do końca roku: 256 dni
    • Do wakacji: 63 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-19

    Imieniny: Alfa, Leonii

  • Kartka z kalendarza

,,Bądźmy jak mistrzowie szczypiorniaka''.

W Szkole Podstawowej w Starej Słupi realizowany jest projekt

„Bądź jak mistrzowie szczypiorniaka” przy współpracy z Świętokrzyskim Centrum

Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach  w ramach Programu

ŚWIĘTOKRZYSKIE DWUJĘZYCZNE – Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności.

 

Cele projektu:

  • Wzrost umiejętności uczniów w zakresie praktycznego posługiwania się językiem obcym.
  • Podniesienie kompetencji metodycznych nauczycieli w zakresie nauczanie dwujęzycznego.

 

Działania projektowe:

1. Cykl szkoleń dla nauczycieli.


Cykl szkoleń realizowanych w ramach projektu będzie obejmował m.in. następujące zagadnienia:
• Zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe.
• Platforma e-learningowa w nauczaniu dwujęzycznym.
• eTwinning – czyli pomysł na międzynarodowy projekt edukacyjny.

2. Wizyta studyjna w szkołach, które realizują nauczanie dwujęzyczne.
W ramach prowadzonego pilotażu przewiduje się organizację jednodniowej wizyty studyjnej do szkół, w których prowadzone jest nauczanie dwujęzyczne. W wizycie studyjnej będą mogli uczestniczyć nauczyciele i dyrektorzy szkół zgłoszonych do projektu.

3.Utworzenie platformy e-learningowej – Cyfrowe Laboratorium Dwujęzyczności
Zadanie to obejmuje:
• cyfrowe laboratorium dwujęzyczności dla uczniów i nauczycieli – dostęp do platformy e-learningowej;
• sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli;
• bazę materiałów metodycznych dla nauczycieli.

4.Inicjatywy dwujęzyczne w szkołach
Zadaniem szkół biorących udział w projekcie będzie przygotowanie inicjatywy dwujęzycznej w szkole. Będą to mogły być różnego rodzaju działania zaproponowane przez uczniów i nauczycieli. Ważne będzie to, aby we wszystkich zaproponowanych sytuacjach przyswajanie języka obcego odbywało się w naturalnym kontekście. Treści realizowane w ramach zajęć dotyczących przygotowania inicjatywy nie będą wynikały z opracowanych przez specjalistów programów nauczania języka obcego, lecz z aktualnego zapotrzebowania na konkretne słownictwo i konstrukcje językowe.

 

Termin realizacji:

  • Grudzień 2014 r. – czerwiec 2015 r.

 

Grupa docelowa i przedmiot:

  • Klasa V – wychowanie fizyczne