Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

26-006 Stara Słupia, Stara Słupia 78

Tel: 41 317-71-26

E-mail: spstaraslupia@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 885382
    • Do końca roku: 250 dni
    • Do wakacji: 57 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-25

    Imieniny: Jarosława, Marka

  • Kartka z kalendarza

„Zajęcia specjalistyczne w Szkole Podstawowej w Starej Słupi – droga do wyrównania szans edukacyjnych” w ramach Działania 9.5.

Wniosek złożony przez Stowarzyszenie na rzecz rozwoju oświaty w Starej Słupi – „Szklany Dom” do Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego w Kielcach dostał dofinansowanie na realizację w roku szkolnym 2014 – 2015 projektu p.n. „Zajęcia specjalistyczne w Szkole Podstawowej w Starej Słupi – droga do wyrównania szans edukacyjnych” w ramach Działania 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich – Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Kwota dotacji projektu - 41 222,93 zł. w tym 7 500 zł z przeznaczeniem

na pomoce dydaktyczne.

Cel główny projektu: Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów Szkoły Podstawowej w Starej Słupi, dotkniętych problemami w rozwoju podstawowych umiejętności, niezbędnych do rozwoju edukacyjnego, dzięki wsparciu specjalistycznemu.

Cele szczegółowe projektu:

Zmniejszenie nasilenia problemów w rozwoju mowy u uczniów Szkoły Podstawowej w Starej Słupi poprzez zajęcia logopedyczne.

Złagodzenie problemów w czytaniu, pisaniu, opanowaniu kompetencji matematycznych i nieprawidłowości w rozwoju psychologicznym                              i emocjonalnym  uczniów Szkoły Podstawowej w Starej Słupi poprzez zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.

W ramach projektu zorganizowane będą:

  1. 1.     Zajęcia logopedyczne – zajęcia mają na celu przeciwdziałanie problemom w opanowaniu mowy, co jest kluczem dla rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego uczniów. Zakres merytoryczny: ćwiczenia praktyczne z logopedą, służące komunikatywnemu posługiwaniu się językiem ojczystym w mowie                  i piśmie, poprawie artykulacji i zasobu słownictwa, poprawie funkcji połykania, oddychania oraz percepcji, usprawnieniu słuchu fonetycznego i syntezy słuchowej.
  2. 2.     Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne – zajęcia mają na celu zmniejszenie deficytów podstawowych umiejętności szkolnych                        i personalnych – konsekwencji zaniedbań środowiskowych i orzeczonych przez poradnie problemów rozwojowych. Zakres merytoryczny: praca             w postaci ćwiczeń i zadań budujących zdolności podstawowe: koncentrację, systematyczność, samodzielność, racjonalne planowanie pracy, a także główne umiejętności szkolne: manualno – graficzne, matematyczne, czytanie, pisanie.