Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

26-006 Stara Słupia, Stara Słupia 78

Tel: 41 317-71-26

E-mail: spstaraslupia@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 884086
    • Do końca roku: 251 dni
    • Do wakacji: 58 dni
  • Kalendarium

    Środa, 2024-04-24

    Imieniny: Bony, Horacji

  • Kartka z kalendarza

Podsumowanie II Świętokrzyskiego Turnieju Matematycznego

 

          26 czerwca 2012 r. w godzinach 9.30−14.30 w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach odbyło się uroczyste podsumowanie II Świętokrzyskiego Turnieju Matematycznego - „Matematyka – moja pasja”. Organizatorem turnieju  jest Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli wraz z partnerami: Uniwersytetem Jana Kochanowskiego, Politechniką Świętokrzyską w Kielcach. Na tę uroczystość zostali zaproszeni Laureaci konkursu, Nauczyciele (koordynatorzy turnieju) oraz Dyrektorzy Szkół. 

 

       Podsumowanie turnieju rozpoczęło się od rozgrywek gry symulacyjnej „Chłopska szkoła biznesu” pomiędzy uczniami II, III i IV etapu edukacyjnego (Poziom Beta, Poziom Gamma i Poziom Delta). W grze tej uczniowie naszej szkoły: Krzyś Dziółko (kl. VI) oraz Michał Łasisz (kl. IV) zajęli III miejsce. Po podsumowaniu wyników IIŚTM przez Przewodniczącą Turnieju panią Marię Krogulec – Sobowiec nastąpiło ogłoszenie wyników konkursu. A następnie zwiedzanie wystawy wyróżnionych prac uczniów z Bloku KREATOR i Bloku MENADŻER.

 

Uczniowie poprzez eliminacje szkolne zakwalifikowali się do eliminacji wojewódzkich.         W skład Szkolnej Komisji Turniejowej w PSP w Starej Słupi weszli: p. Anna Budzińska (nauczycielka matematyki), p. Jolanta Gibała (nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej), p. Krystyna Oględzińska (nauczycielka języka polskiego). Do etapu wojewódzkiego zakwalifikowały się dwa zespoły: „Baksy” oraz „Tabaluga i Spółka”.

W sumie w turnieju wzięło udział około 1000 uczniów województwa świętokrzyskiego. Spośród 93 zespołów poziomu Beta, Wojewódzka Komisja Turniejowa biorąc pod uwagę wykonanie zadań turniejowych w szkole wyłoniła zwycięzców poszczególnych poziomów i bloków (wyniki turnieju znajdują się na stronie www.scdn.pl).

 

II miejsce w II ŚTM ( w bloku ABAKUS + DEKODER) zajął zespół: „ Tabaluga i Spółka”           w składzie:

1)    Natalia Cybularz

2)    Dominika Mrozowska

3)    Agnieszka Łasisz

4)    Krzysztof Dziółko

 

Wyróżnienie za najciekawszą grę pt.: „W krainie Sumerów” otrzymał zespół: „Baksy”

1)    Paulina Kozera

2)    Paulina Sala

3)    Wiktoria Karbowniczek

4)    Konrad Piórek

 

W bloku GURU (dla nauczycieli) została również nagrodzona p. Anna Budzińska. (m. in. za zadanie metodą webquestu dostępne na stronie http://zzaammm.blogspot.com/)

 

 

 Turniej realizowany był od grudnia do czerwca w roku szkolnym 2011/2012 z udziałem nauczycieli i uczniów wszystkich typów szkół województwa świętokrzyskiego.  Celem turnieju było wspieranie i rozwijanie uzdolnień dzieci i młodzieży, ich zainteresowań oraz kompetencji kluczowych w zakresie edukacji matematycznej.

 

W II ŚTM działania turniejowe dla uczniów były zorganizowane w czterech grupach wiekowych:

a)      Poziom Alfa – klasy 2-3 szkoły podstawowej

b)      Poziom Beta – klasy 4-6 szkoły podstawowej

c)      Poziom Gamma – gimnazjum

d)      Poziom Delta – szkoły ponadgimnazjalne

e)      Działania konkursowe dla nauczycieli - Poziom Omega.

 

Do udziału w II ŚTM zgłosili się następujący uczniowie naszej szkoły:


Nazwa zespołu

Nazwiska i imiona

członków zespołu

TeXas

Dąbrowski Jakub

Łasisz Michał

Pustuła Karol

Sławek Gabriel

Baksy

Karbowniczek Wiktoria

Kozera Paulina

Piórek Konrad

Sala Paulina

Tabaluga i Spółka

Cybularz Natalia

Dziółko Krzysztof

Łasisz Agnieszka

Mrozowska Dominika

 

Uczniowie PSP w Starej Słupi należeli do Poziomu Beta, biorąc udział w „Turnieju 4 Bloków”, czyli turnieju zespołowego,  rozgrywanego między zespołami uczniów danego poziomu turniejowego. Turniej polegał na wykonaniu różnych zadań w zespołach 3-4-osobowych z następujących bloków:


        I. Blok ABAKUS – zadania wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego,

liczenie dawniej i dziś, sprawność obliczeń w pamięci i przy pomocy kalkulatora. (Zadania były drukowane w Echu Dnia co miesiąc oraz publikowane na witrynie internetowej ŚCDN www.scdn.pl.)

       II. Blok DEKODER – różnorodne matematyczne łamigłówki, np. krzyżówki liczbowe,

kakuro, piramidy logiczne, sudoku, obrazki logiczne, zadania logiczne, łamigłówki przestrzenne i inne. (Zadania te otrzymali uczniowie bezpłatnie w publikacji towarzyszącej II ŚTM).Blok KREATOR

Uczniowie do wykonania mieli :

1)  grę matematyczną pt.: „Zabawa z matematyką”

uwzględniającą fabułę – ze szczególnym uwzględnieniem oryginalności i czytelności zasad gry, zasady wykorzystania poznawanych przez uczniów na lekcjach matematyki praw, wzorów, reguł i pojęć matematycznych, ciekawą i estetyczną formę graficzną.

       III. Blok KREATOR

Uczniowie do wykonania mieli :

1) grę matematyczną pt.: „Zabawa z matematyką”

uwzględniającą fabułę – ze szczególnym uwzględnieniem oryginalności i czytelności zasad gry, zasady wykorzystania poznawanych przez uczniów na lekcjach matematyki praw, wzorów, reguł i pojęć matematycznych, ciekawą i estetyczną formę graficzną.

2) dwa zadania matematyczne pt.: „Matematyka jest wszędzie” odnoszące się do praktycznych sytuacji życia codziennego. Polecenia i treści zadań miały obrazować możliwości zastosowania matematyki do rozwiązywania praktycznych i interesujących sytuacji problemowych, bliskich uczniom. Każde zadanie oprócz polecenia zawierały rozwiązanie (załącznik z zadaniami 

        IV. Blok MENADŻER

Do wykonania:

1) prezentacja multimedialna pt.: „Ale to ciekawe!” zawierająca opis interesującego problemu lub zagadnienia matematycznego. (w załączniku prezentacje uczniów naszej szkoły)

2) mapa mentalna pt.: „Jak to łatwo zapamiętać!” zbierająca i porządkująca informacje na temat wybranego zagadnienia matematycznego.


       V. Zadania Turniejowe dla nauczycieli – Blok GURU

Nauczyciel biorący udział w II ŚTM miał za zadanie opracować dowolną liczbę materiałów dydaktyczno – metodycznych, które mogą być wykorzystane na zajęciach z szeroko rozumianej edukacji matematycznej np. scenariusze zajęć z matematyki z wykorzystaniem ICT (w tym tablicy interaktywnej), ciekawe zadania, projekt edukacyjny, gry i zabawy dydaktyczne dotyczące szeroko rozumianej edukacji matematycznej.


Wszystkim Laureatom gratulujemy sukcesu.


Artykuły