Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III.
W ramach projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w gminie Nowa Słupia” - Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2009-2013. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych” w PSP w Starej Słupi prowadzone są w klasach I-III zajęcia wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, których głównym celem jest wyeliminowanie u uczniów zaburzeń umiejętności szkolnych oraz wad wymowy i postawy, a także rozszerzenie u dzieci szczególnie uzdolnionych umiejętności matematyczno-przyrodniczych. Do udziału w nich zostało zakwalifikowanych 28 uczniów klas I-III.
Realizacja projektu odbywa się w trzech grupach tematycznych: - zajęcia logopedyczne dla dzieci z wadami wymowy;
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy; - zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia przyrodniczo - matematyczne.
Koordynatorem szkolnym ds. realizacji projektu została pani Jolanta Gibała, która odpowiada za zarządzanie nim w naszej szkole, a także za współpracę z głównym koordynatorem.
W ramach projektu doposażono bazę dydaktyczną naszej placówki. Pozyskano różnorodne pomoce dydaktyczne, zgodne z potrzebami uczestników zajęć, np.: laptop wraz ze specjalistycznym oprogramowaniem logopedycznym, różnorodne przyrządy do ćwiczeń korygujących wady postawy, profesjonalny pakiet pomocy wspierający i rozwijający zainteresowania dzieci z zakresu nauk matematyczno - przyrodniczych.
Zakupione pomoce uatrakcyjniają proces dydaktyczny, mobilizują uczniów do większego wysiłku umysłowego, rozbudzają u nich ciekawość poznawczą świata, wpływają na wzrost ich aspiracji edukacyjnych, potwierdzają, że nauka nie musi być nudna. Sprawiają , że dzieci bardzo chętnie i z wielkim zaangażowaniem uczestniczą w prowadzonych zajęciach.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego wymaga wdrożenia kompleksowego programu uwzględniającego indywidualną pracę z dzieckiem w celu wspierania jego osobistego rozwoju, wymaga by program nauczania skoncentrowany był na uczniu, jego tempie rozwoju i możliwości uczenia się.
Realizacja projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w gminie Nowa Słupia”, w którym uczestniczy PSP w Starej Słupi, przyczynia się do sprostania tym wymaganiom.