Certyfikat uczestnictwa w projekcie Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności
Publiczna Szkoła Podstawowa w Starej Słupi uczestniczyła w realizacji II edycji projektu Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności zorganizowanego przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. Projekt realizowany był w okresie od 25 listopada 2015r. do 8 czerwca 2016r. Nauczyciele zaangażowani w projekt: A. Sepioło, A. Agatowska.
Cele projektu:
Podniesienie kompetencji metodycznych nauczycieli w zakresie nauczanie dwujęzycznego. Wzrost umiejętności uczniów w zakresie praktycznego posługiwania się językiem obcym.
Działania projektowe:
1. Cykl szkoleń dla nauczycieli.
Cykl szkoleń realizowanych w ramach projektu obejmował m.in. następujące zagadnienia:
• Zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe.
• Platforma e-learningowa w nauczaniu dwujęzycznym.
• e-Twinning – czyli pomysł na międzynarodowy projekt edukacyjny.
2. Utworzono platformę e-learningowej – Cyfrowe Laboratorium Dwujęzyczności
Zadanie to obejmowało:
• cyfrowe laboratorium dwujęzyczności dla uczniów i nauczycieli – dostęp do platformy e-learningowej;
• sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli;
• bazę materiałów metodycznych dla nauczycieli.
3. Inicjatywy dwujęzyczne w szkołach.
Zadaniem szkół biorących udział w projekcie było przygotowanie inicjatywy dwujęzycznej w szkole. W ramach projektu ,,Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności” przeprowadzono inicjatywę dwujęzyczności „Go Green” -bądź ekologiczny. Nauczaniem dwujęzycznym na lekcjach edukacji przyrodniczej i języka angielskiego zostało objętych 10 uczniów klasy III. Uczniowie kształtowali odpowiedni stosunek do przyrody i konieczności jej chronienia. Poznali zasady racjonalnego żywienia. Wzbogacili słownictwo czynne i bierne w języku angielskim związane z proponowaną tematyką lekcji edukacji przyrodniczej. Rozwijali umiejętność współpracy ze sobą w zabawie.
W ramach dwujęzyczności prowadzony był również projekt e-Twinning In English, please! Celem projektu było doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Uczniowie wykonywali zadania projektowe, pisali listy, maile, tworzyli interaktywne plakaty Glogster oraz banery. Rozmawiali za pomocą komunikatorów na platformie Twinspace.
W ramach projektu tworzone były również ćwiczenia interaktywne na platformie e-learningowej LearningApps, miały one na celu ćwiczenie słownictwa w języku angielskim związanego z edukacja przyrodniczą.
Szkoła Podstawowa w Starej Słupi otrzymała certyfikat uczestnictwa w projekcie na podsumowaniu realizacji działań 8 czerwca 2016 w Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Byliśmy jedną z 9 szkół w województwie, które zakończyły realizację wszystkich działań i uzyskały certyfikat.