Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

Szkoła Podstawowa w Starej Słupi

26-006 Stara Słupia, Stara Słupia 78

Tel: 41 317-71-26

E-mail: spstaraslupia@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 881901
    • Do końca roku: 256 dni
    • Do wakacji: 63 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-19

    Imieniny: Alfa, Leonii

  • Kartka z kalendarza

Certyfikat Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności

Certyfikat dla Publicznej Szkoły Podstawowej 

w Starej Słupiza uczestnictwo w projekcie

,,Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności”.

 

 

 Publiczna Szkoła Podstawowa w Starej Słupi uczestniczyła w realizacji pilotażowego projektu Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności „Bądź jak mistrzowie szczypiorniaka” zorganizowanego przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

 

Projekt realizowany był w okresie od 6 lutego 2015r. do 26 czerwca 2015r.

 

Nauczyciele zaangażowani w projekt: A. Sepioło, Z. Latała, A. Lauko.

 

Cele projektu:

Podniesienie kompetencji metodycznych nauczycieli w zakresie nauczanie dwujęzycznego. Wzrost umiejętności uczniów w zakresie praktycznego posługiwania się językiem obcym.

Działania projektowe:

1. Cykl szkoleń dla nauczycieli.
Cykl szkoleń realizowanych w ramach projektu obejmował m.in. następujące zagadnienia:
• Zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe.
• Platforma e-learningowa w nauczaniu dwujęzycznym.
• eTwinning – czyli pomysł na międzynarodowy projekt edukacyjny.

2. Wizyta studyjna w szkołach, które realizowały nauczanie dwujęzyczne.
W ramach prowadzonego pilotażu przeprowadzono jednodniową  wizytę studyjną do szkoły w Warszawie, w której prowadzone jest nauczanie dwujęzyczne. W wizycie studyjnej uczestniczyli nauczyciele z naszej szkoły.

3. Utworzono platformę e-learningowej – Cyfrowe Laboratorium Dwujęzyczności
Zadanie to obejmowało:
• cyfrowe laboratorium dwujęzyczności dla uczniów i nauczycieli – dostęp do platformy e-learningowej;
• sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli;
• bazę materiałów metodycznych dla nauczycieli.

4. Inicjatywy dwujęzyczne w szkołach.
Zadaniem szkół biorących udział w projekcie było przygotowanie inicjatywy dwujęzycznej w szkole. W ramach projektu  ,,Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności” przeprowadzono inicjatywę dwujęzyczności„Bądź jak mistrzowie szczypiorniaka.

 

Cele inicjatywy:

 

  • Czego dowiedzieli się uczniowie?

Uczniowie zapoznali się z zasadami gry w piłkę ręczną. Poznali nazewnictwo w języku angielskim oraz w języku polskim związane z grą.

 

  • Jakie rozwinęli  umiejętności?

Umiejętności językowe: nauka słownictwa specjalistycznego związanego z  piłką ręczną w języku angielskim. Zapoznali się z zasadami gry w piłkę ręczną, a następnie zastosowanie ich w praktyce. Rozwinęli kompetencje i umiejętności językowe, wyszukiwanie informacji w j. angielskim na temat piłki ręcznej. Wykonali prezentację dotyczącą drużyny Vive Tauron Kielce.

 

  • Jakie rozwinęli postawy?

Propagowanie zasad sportowej rywalizacji z poszanowaniem zasad fair play i szacunku wobec przeciwnika.