Certyfikat Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności
Certyfikat dla Publicznej Szkoły Podstawowej
w Starej Słupiza uczestnictwo w projekcie
,,Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności”.
Publiczna Szkoła Podstawowa w Starej Słupi uczestniczyła w realizacji pilotażowego projektu Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności „Bądź jak mistrzowie szczypiorniaka” zorganizowanego przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
Projekt realizowany był w okresie od 6 lutego 2015r. do 26 czerwca 2015r.
Nauczyciele zaangażowani w projekt: A. Sepioło, Z. Latała, A. Lauko.
Cele projektu:
Podniesienie kompetencji metodycznych nauczycieli w zakresie nauczanie dwujęzycznego. Wzrost umiejętności uczniów w zakresie praktycznego posługiwania się językiem obcym.
Działania projektowe:
1. Cykl szkoleń dla nauczycieli.
Cykl szkoleń realizowanych w ramach projektu obejmował m.in. następujące zagadnienia:
• Zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe.
• Platforma e-learningowa w nauczaniu dwujęzycznym.
• eTwinning – czyli pomysł na międzynarodowy projekt edukacyjny.
2. Wizyta studyjna w szkołach, które realizowały nauczanie dwujęzyczne.
W ramach prowadzonego pilotażu przeprowadzono jednodniową wizytę studyjną do szkoły w Warszawie, w której prowadzone jest nauczanie dwujęzyczne. W wizycie studyjnej uczestniczyli nauczyciele z naszej szkoły.
3. Utworzono platformę e-learningowej – Cyfrowe Laboratorium Dwujęzyczności
Zadanie to obejmowało:
• cyfrowe laboratorium dwujęzyczności dla uczniów i nauczycieli – dostęp do platformy e-learningowej;
• sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli;
• bazę materiałów metodycznych dla nauczycieli.
4. Inicjatywy dwujęzyczne w szkołach.
Zadaniem szkół biorących udział w projekcie było przygotowanie inicjatywy dwujęzycznej w szkole. W ramach projektu ,,Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności” przeprowadzono inicjatywę dwujęzyczności„Bądź jak mistrzowie szczypiorniaka.
Cele inicjatywy:
- Czego dowiedzieli się uczniowie?
Uczniowie zapoznali się z zasadami gry w piłkę ręczną. Poznali nazewnictwo w języku angielskim oraz w języku polskim związane z grą.
- Jakie rozwinęli umiejętności?
Umiejętności językowe: nauka słownictwa specjalistycznego związanego z piłką ręczną w języku angielskim. Zapoznali się z zasadami gry w piłkę ręczną, a następnie zastosowanie ich w praktyce. Rozwinęli kompetencje i umiejętności językowe, wyszukiwanie informacji w j. angielskim na temat piłki ręcznej. Wykonali prezentację dotyczącą drużyny Vive Tauron Kielce.
- Jakie rozwinęli postawy?
Propagowanie zasad sportowej rywalizacji z poszanowaniem zasad fair play i szacunku wobec przeciwnika.